DEZVOLTARI ULTERIOARE
Ceea
ce se poate imbunatati la acest proiect este creearea unei interfete grafice.
Codul pentru o asfel de interfata este urmatorul: Oscar-graphics.lisp,
dar este disponibil numai in Mac Common Lisp. Asfel, intrefata Oscar nu este
foarte prmitoare. Totul este afisat la consola in mod text.
O
alta idee de imbunatatire ar fi rularea lui pe exemple concrete:
(make-simulation-problem
:message
"This
is the perceptual updating problem. First, Fred looks red to me. Later, Fred
looks blue to
me.
What
should I conclude about the color of Fred?"
:reasons
*PERCEPTION*
*TEMPORAL-PROJECTION*
*incompatible-colors*
:inputs
(1
"(the color of Fred is red)" 1.0)
(30
"(the color of Fred is blue)" 1.0)
:interests
("(?
x)((the color of Fred is x) at 50)" 0.5)
)
Exemple.lisp
APLICATIE PENTRU
mai 2004
Pentru partea a doua a proiectului
as vrea sa icnerc implementarea urmatorului paradox:
Paradoxul: O profesoara
le spune elevilor ca vor avea un examen saptamana viitoare. Deasemenea le
spune ca , nu le va zice exact ziua in care va avea loc acest examen. Unul
dintre studenti afirma ca, nu poate avea loc o astfel de examinare si spune
urmatoarele:
Presupunem ca, un examen va avea loc saptamana
viitoare. Daca nu are loc examenul pana joi, se poate deduce ca, el va avea
loc vineri. Astfel vom sti ca el e vineri si nu va fi neasteptat. Daca pana
miercuri dupa amiaza nu a avut loc examenul( se se stie ca un examen neasteptat
nu poate avea loc vineri) se poate deduce ca un examen neasteptat nu poate
avea loc joi. Aceleasi argumente se pot aduce pentru toate zilele saptamanii.
Rezulta astfel ca nu poate avea loc un examen neasteptat.
Saptamana urmatoare, in mod neasteptat,
profesoara le-a dat un examen miercuri.
Solutia:
Argumentul studentilor aduce in discutie examenul in fiecare zi. Paradoxul
are loc deoarece, ceea ce nu a fost definit este termenul de "examen
neasteptat". Daca cineva asteapta sa aiba loc un eveniment deoarece e
posibil(cum face studentul) sau deoarece trebuie sa aiba loc(cum face profesoara)
aceste eveniment trebuie definit.
La inceputul saptamanii exista o
sansa de 1 la 5 ca examenul va cadea in oricare din zile. Daca examenul nu
are loc luni, exista o sansa de 1 la 4 sa aiba loc in zilele ramase. Se continua
asa pana vineri cand examenul trebuie sa aiba loc daca nu a avut loc pana
acum.
Argumentul studentului se bazeaza
pe: "E posibil sa aiba loc un examen azi si atunci ne vom astepta la
el", pe cand argumentul profesoarei se bazeaza pe "ei se pot astepta
la examen numai daca stiu ca va avea loc". Cum i-a surprins atunci profesoara
cu un examen, miercuri?. Studentii nu au realizat ca argumentul lor i-a facut
sa se gandeasca la posibilitatea unui examen in fiecare zi.